نرم افزار CRM چیست ؟

برپو سامانه تبلیغات وطراحی آنلاین-نرم افزار CRM چیست ؟

نرم افزار CRM چیست ؟کلمه‌ی CRM مخفف عبارت(Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. سی آر ام را بیشتر به عنوان نرم افزار ارتباط با مشتری می‌شناسند؛ در ادامه به توضیح مفهوم CRM و نرم افزار CRM به طور جداگانه پرداخته خواهد شد. همانطور که پیداست، سی‌ارام یک پروسه برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان آتی کسب و کار ها می باشد. هر استراتژی یا روشی که با استفاده از داده ها به ساختن، بهبود و مدیریت تعامل با مشتریان بپردازد، مفهوم CRM را تداعی می کند. اما امروزه اگر از کسی سوال شود که CRM چیست؟ بیشتر پاسخ ها خود ابزار CRM و تکنولوژی آن ( نرم افزار CRM ) است.

بطور خلاصه نرم افزار های CRM ، ابزار هوشمند و تکنولوژیک مدیران سازمان ها هستند تا به کمک آن ها تمام اهداف سازمانی با سرعت و دقت بالا به صورت سیستماتیک و برنامه ریزی شده محقق شوند. این نرم افزارها ابزاری برای درک وضعیت فعلی سازمان و برنامه ریزی برای آینده‌ی آن بوده و بطور معمول شامل ماژول های متنوع ارتباط با مشتری، خدمات پس از فروش، تبلیغات، خرید و فروش، انبارداری، اتوماسیون اداری، مدیریت فرایندها، تحلیل داده و هوش تجاری، مرکز تماس، باشگاه وفاداری مشتریان، فرم ساز و … می باشد.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM چیست؟

مزایای فراوانی در استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که فراتر از تسهیل عملیات روزانه کسب و کار می باشد. نرم افزار CRM نه تنها به کسب و کارها کمک می کند که اطلاعات شان را ذخیره و تغییرات آن ها را دنبال نمایند، بلکه منجر به توسعه فروش در طولانی مدت نیز خواهند شد. این نرم افزارها می توانند نقش بسزایی در صرفه جویی در زمان و هزینه های سازمانی داشته باشند و کارایی و تاثیر تیم های فروش را ارتقا دهند. اما بهترین راهکار برای تصمیم گیری، استفاده از راهنمای انتخاب نرم افزار CRM می باشد.

کاربرد نرم افزار CRM برای اتوماسیون های اداری چیست ؟

اتوماسیون اداری وظایف دستی در سیستم یک کسب و کار را با قوانین تعریف شده در اتوماسیون جایگزین می کند. این کار باعث می شود تا فعالیتها بهتر انجام شوند، کارایی و دقت افزایش یابد و در نهایت عملکرد کاربران برای مدیران در کمال شفافیت قابل پیگیری باشد که این مهم در نرم افزارCRM تعبیه شده است. همچنین با محصول BPMS یا سیستم مدیریت فرآیندهای کاری بدون نیاز به نرم افزار های قدیمی طراحی فرآیند، می توانید ریز به ریز فعالیت ها را در بدنه سازمان تعریف کنید و برای هر چرخه به تعیین مراحل، سمت و ایجاد فرم های لازم بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه محصول اتوماسیون اداری و یا مدیریت چرخه ها BPMS مراجعه نمایید.

مراحل کار کردن با یک نرم افزار CRM چیست ؟

نرم افزار CRM چیست ؟

در قدم اول نرم افزار سی آر ام یک شبکه از کاربران و مدیران با سطوح دسترسی مختلف را ایجاد می کند. افراد در این شبکه قادرند اطلاعات پایه ای مخاطبان مانند نام، شماره تلفن، ایمیل، وب سایت و … را در پروفایل هر کدام ثبت کنند. سایر اطلاعات و جزئیات مربوط به مکاتبات و ملاقات ها نیز می تواند به این بخش اضافه گردد.

در قدم بعدی کاربران نرم افزار CRM قادر خواهند بود این اطلاعات را وارد چرخه های مختلف مانند تبلیغات، بازاریابی و فروش کنند. این قابلیت باعث می شود تا کاربران با شناخت بیشتر مخاطبان و مشتریان بتوانند واکنش های صحیح تری نسبت به نیازهای آنها نشان دهند.

اما استفاده از CRM چقدر هزینه دارد؟

نرم افزار CRM چیست ؟

سیستم های CRM بازه قیمتی متفاوتی دارند و نمیتوان یک قیمت ثابت برای همه در نظر گرفت. بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

بسیاری از  CRM ها بر اساس هر کاربر از شما هزینه دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر، هزینه یک کاربر 50.000 و دو کاربر 100.000 تومان و غیره.
تعدادی از CRM ها بر اساس میزان اطلاعات هزینه دریافت می‌کنند. این روش به چند شکل متفاوت انجام می‌شود. بعضی CRM ها هزینه را بر اساس تعداد رکوردهای ورودی حساب می‌کنند: شما بر اساس هر 1000 (یا 10000 یا …) مشتری که در پایگاه داده ذخیره شوند، هزینه پرداخت می‌کنید. در موارد دیگر این هزینه بر اساس حجم اطلاعات محاسبه می‌شود. برای مثال، شما می‌توانید تا 5 گیگابایت اطلاعات در دیتابیس خود به صورت رایگان داشته باشید و سپس برای هر گیگابایت اضافی هزینه پرداخت کنید.
بعضی برنامه های CRM هم بر اساس عملکرد، هزینه دریافت می‌کنند. یعنی برای داشتن و استفاده از هر ویژگی در سیستم باید هزینه مضاعف پرداخت کنید.

CRM چگونه به پیشرفت شما کمک می کند؟

در سال‌های پیش رو، CRM در مرکز ابتکارات دیجیتال خواهند بود. این یکی از حوزه‌های تکنولوژی است که سرمایه گذاری بالایی در آن انجام خواهد شد؛ تجارت دیجیتال برای شرکت‌هایی که می‌خواهند در صحنه رقابت باقی بمانند حیاتی است. چرا؟ جواب این سوال در یک کلمه خلاصه می شود: پیشرفت. به بیان ساده تر، شرکت‌ها بیشتر از هر زمان دیگری در حال پیشرفت هستند. در همین حال در هر دو بخش فروش و بازاریابی، فرصت‌های جدید برای دسترسی به مشتریان بالقوه وجود دارد؛ از کانال‌های مختلف شبکه های اجتماعی گرفته تا ویدئو مارکتینگ. درست است که پیشرفت مزایای زیادی برای هر شرکت با هر اندازه ای دارد، اما این روش‌های ارتباطی جدید کار را برای نظارت و پیگیری موثر بر تعاملات شرکت سخت می‌کنند. زمانی که یک شرکت وارد مرحله پیشرفت می‌شود، ممکن است سرنخ‌های ارزشمند به راحتی از دست بروند. دلیل این مساله کم کاری بخش بازاریابی یا بخش فروش نیست، بلکه عامل اصلی، وجود اطلاعات بسیار زیاد در هر دو بخش است. CRM یک کسب و کار را قادر می سازد روابط خود با مشتریان، کاربران خدمات، همکاران، شرکا و تامین کنندگان تقویت کند.

پیاده سازی روابط مناسب با مشتریان و پیگیری عملیات فروش و حفظ مشتری اهمیت بالایی دارد. این موارد در قلب عملکرد یک سامانه مدیریت ارتباط با مشتری قرار دارند. با استفاده از یک  برنامه CRM می‌توانید همه چیز را یکجا ببینید.